Monday, March 15, 2010

Melawat { } birthday

Hari ni~~~

Mcm biasa hobi aku time2 lepak dlm blik cani..nk membuta kan..mcm mnempah lemak dlm badan aku sbb bru lpas lunch..tapi mata mmg kuyu sbb tido lewat mlm tdi...okeh! jom bukak blog org..aku suke sgt...

bce blog org yg merapu merpek meraban..pas 2 aku gelak sorg2..klu org 2 pndai bercerita kn..even kita bce pn kita blh phm n gelak..ade ssetengah org yg x dpt feel dri membaca saja..tapi bgi aku,klu ape yg dye nk smpaikn 2 jelas..ak mmg pham ape yg dye merepek 2...


N aku suke sgt bace blog org yg mcm tulis tentang tazkirah2 ni...ye la..smbil2 lyn blog ni..blh gk muhasabah dri sket..itu bgusnye ttg blogger2 yg bwt entry2 mcm ni..xde la dye buang mase merepek x tentu hala,at least dye blh kongsi ilmu dye dgn sume org..dh bwt pahala 2 tau..!!


Mcm biasa..aku terpikir lagi..kn bes klu aku pandai tulis tentang2 ilmu2 tazkirah ni semua..mostly yg aku bce mmg kbnyakan yg copy paste dri intnet or mne2 sumber yg leh dipercayai..tapi aku suke bile ssetengah blogger yg dye huraikan sdri ape yg dye pham dri tazkirah 2..bukan ke 2 lagi baik?? n cepat buat org lagi phm ape mesej dye 2??.. bnde2 ni semua buat aku terasa banyak lagi yg aku kna blajar..mak ayah aku dah ajar yg ptut mereka ajar,tapi mne la cukup kan..

sbb 2 la mak ayah aku anta aku masuk skolah agama dlu,dah la dduk asrama..dulu2 kan..ak pkir..knapa la mk ayah aku sruh masuk skolah agama ni..nk sruh ank dye jadi warok ke ape??..bile dah besar sket mcm ni,bru trasa untung nye kita bila kita hidup dlm surounding mcm kt sekolh agma 2..ak blh bwt conclusion la sbb bila msuk form 4,aku dah pindah masuk teknik..mmg bnyk beza nye..nk crita pn mcm bnyk sgt je beza dye...
Ape pn aku besyukur la dgn ape yg mak ayah aku bwt dkat ank2 dye..cuma ank dye ni je degil x abes2.. "Alaaa mok,dlu org muda agi..xleh nk mikir mane betol mane saloh..lek r mok" "dri dlu sapa besor leni pn..ayt 2 sokmo mu gune pah ceroh..xleh pakai dh ayat 2..mok xbh caye dh"
hehe..phm x?? mlas r nk explain..phm2 sdri r..
tapi mmg btol pn..smpai skrg mk ak mbebel kt aku,mcm 2 la jawapan aku, pas 2 sengih2..tapi ngan bapak aku xde r ak nk mnjawab mcm 2..skali dye bagi jelingan maut dye,tercampak jantung aku 10 batu..2 bru jeling 2..x smpai thap naik tgn mcm aku kecik2 dulu..mau terburai sgala gigi2 susu aku..nk tumbuh balikmau mkn mase 10 tahun!! (erk!! logik ke non oit??)..

hehe..ape2 pn 2 la cara org2 zman2 dlu ddik anak..skrg dh jadi ank dara xkn nk tangan lagi,skali tercalar ppi mulus gebu ank dye ni nanti,,benanah tlinga bapak ak kna bebel ngan mk aku sbb nnti xde org nk masuk minang ank dye..kui3.. Haa..bukan cam zaman anak2 skarang..mcm2 kes dera la.. ape la..cikgu kna saman sbb lempang ank dye la..hape la..dorang bwt mcm 2 sbb syg ank ke x syg 2?? renungkan2 sdri la yerk..x mcm aku dlu..cikgu call bpak aku
cikgu:"anak encik degil ni..izinkan saya merotan ank encik??"
ayah aku:"Dengan berbesarkan tapak tangan yang sya ada ni,saya pinjamkan kt cikgu..rotan la kt mne cikgu suke"
wuuu~~sedih woo..erkk..cane dialog 2 leh terkuar 2?? owh...itu story zaman2 skolah punye citer laa...xkn nk tau gk kot..blanje aku kenny rogers dlu..nnti aku story r..hehe..

...............................................................................................................................................
OMG!!! dah lari tajuk laaa.... ak bwt entry ari ni sbb nk wish birthday kt kawan aku laa....
Nur Izzatul Fareha bt Roselan @ zaza @ fareha @ leha @ angel teukie.......
Happy birhday sweet 20th...
15 march 1990
smoga hidupmu diberkati.. dilimpahi rahmat serta kebahagiaan hakiki
zaza..luv u my fren!! mmuahhxx

zaza..(sory x sempat cari pic yg comel sket..=P)

~A=d=i=o=S~

No comments: