Monday, March 29, 2010

its begin~~

Cuti ku bermula....

Maka segala tebiat2..tabiat2..tebeat2 yg dh lame x buat 2 akan ku laksanakan dalam misi cuti aku kali ni...

Bangun pagi....
Owh..silap2..bangun tengah hari..melainkan bila ade bunyi2 guruh n halilintar yang menjengah kat telinga aku ni baru la ade istilah bangun pagi...(guruh 2 bunyi mak aku ketuk pintu macam nak pecah!! halilintar 2 suara mak aku jerit suruh bangun!!!!).....2 la tebiat pertama!!

Tebeat ke 2 plak..dah duduk melanguk je keje dari bangun tido..buat pape yg ptot slain mencantikkan diri aku lepas jadi zombie time bangun tido 2..cari2 member2 yang available...

"Jom ngayak..gi pata ke..gi umoh pye2 ke..kalu nk gi jauh plan esok luse plok..bereh!!"

Paham x?? macam bese r..paham2 sdri r..bahasa terengganu senang je nk blajar..

Tabiat ke 3 plak..ni bese nye time abang2 n adik aku ade je..tapi slalu time U aku cuti mesti x sama ngan kolej dorang..malam2 kalau ade match Man U @ Arsenal..umah aku da jadi kedai kopi..bapak aku duduk atas kusi malas menyandar macam big boss..yang lain belonggok dpan TV..mak ngan adik aku je dah masuk bilik..tapi x leh tido gak..sbab suara2 kat luar bilik mcm duduk live kat stadium..sket punye nk pecah umah 2!!..yang saket nye aku sorang je..x tau laa..tiap kali tengok bola ngan dorang je Ars kalah je manjang..Adehh..tahan tlinga la aku dek beberapa ekor red devil dlm umh aku yg conquer TV mlam2..sudahnye aku ngelak dari join dorang..time begosip plak x yah ckap r..yang kepalanya along aku..abes ngan mak ayah aku join skali sampai pkul 4 pgi pn x tido lgi..2 tebiat bulan pose besenye balun sampai sahur terus..tapi kali ni cuti aku sorang2 laa..xde org kt umah..layan on9 je la malam2...

Hurmm..tapi!! cuti kali ni aku buang tebiat2..tebe'at2..tabiat2 aku 2 sume...cuti kali ni aku ade planning yg baik..bagus..dapat untung..dapat pahala lagi auww~~

Aku nk cari duit r sket..memandangkan xde orang kat umah ni..so,mak aku mintak tolong dye..beniaga ngan mak aku r senang sket..untung dapat kat aku bersih..start dari pkul 4 sampai pukul 10..hari selasa sampai jumaat je keje..dari bosan2 aku duk buang tebiat aku duk kat umah ni baik aku bwt keje yg bepekdah sket..

banyak giler stok2 kain ngan tudung2 baru mak aku borong..sblom dye jual..aku balun r dlu mane yg bekenan..hehe~~

So..lepas ni masa aku banyak duk kat pasar malam la..agak2 xde orang 2 leh cuci2 mata bak kata aya laa...sambil2 2 leh gak kurangkan ketulan2 lemak..selulit2 yang macam parasit kejenye nk menumpang 2..tapi ni aku sdri yg buat hasil dari tebiat2 aku 2!!..

tapi xpe..pekdah dye banyak~~xyah aku bngun joging pagi2..almaklumlah..dok kat pasar malam smbil beprang mulut ngan customer yg x abes2 mintak discount 2..skali skala leh mengundang amarah sampai kuar segala peluh2 keringat mcm lava gunung brapi 2..slow2..dye meleleh kat celah2 lurah dendam aku..fUhh~~campur plk ngan air cond smulajadi kat c2 yg angin dye sepoi2 bahasa mcm kt gurun sahara dah aku ase..
Huk!! abes r kulit muka aku sunburn..xpe laa..leh wat pahala tolong mak aku 2..bukan org lain!!

Hurmmm...kalau bisnes baik..lpas ni mcm dh ade planning nk bwt bisnes je klu xde keje lpas grad nnti..al maklumlah!! aku kn xde cita2..aweks..dara2 jaman skarng dah maju..x mcm mk2 dara zaman2 dlu..agak2 umo 20 je leh da 2 bina mesjid n proses anak!! hak..hak..

Lepas dapat title graduan..kasi up sket ke title businessgirl..hehe~~jadi awek gile besi r plok la weiyhh..

~A=d=I=o=S~

No comments: