Saturday, March 13, 2010

berfikir....

Haihhhhh~~~

*putih=ainun
*merah=setan nunu
"Mengeluh lagi nun??"
"he'em...dekat2 nk final ni la sllu bnyk sgt maslah yg beratkn kpala"
"nk crita dlm blog lgi ke??"
"xnk..x suke..nnti org bce blog aku boring...sbb sket2 crita mslah..sket2 crita msalh..asal ade masalh je cri blog"
"tapi kn bukan bes ke luah prsaan kt blog??"
"memang r..tapi mcm x bes r nk bgi tau 1 dunia yg kita ni ad masalah..even masalh yg senang pn kita beratkn kpala kn??"
"dah 2..ape ko nk crita ari ni??"
"pape pn mmg skrg ni ak tgh pkir2 kn masalh 2..act bukn mslh ak pn,tpi dh sbb ak terlibat..ak pn pening r.."
"Alaaa...nk final je..ape berat kn kpala..study je la slagi sempat ni.." (baik 2 setan aku..tetiba jdi angel suh study)
"yg 2 x heran r..atas dri aku sdri,ak nk result ok..aku study kaw2 r..masalah 2 leh setel satu2"
"Dah 2 pe bende lagi masalah ko neh?? bosan la aku!!!"
hahahahahahahahaha....
"Rilek r..ak nk bg tau la ni...."

2 dialog aku ckp ngan hantu raya aku...kahkahkah..pndai x dye sembang ngan aku???
Hurmm...entry kli ni aku tujukan khas tuk kawan2 aku yg bnyk masalah sgt2 ni..wahai rakan2 ku..jgn beratkn kpala korg..ingt!!! kita nk final ni...

Siti Saniah Bt kasim
Aku x tau nk ckp cane pasl prob ko ngan ex/boyfren/laki ko @ watever la...bila sorang pompuan dh rendahkn martabat@maruah dye demi lelaki..itu dh mcmm memalukn dri sdri..ape aku nk ckp psl pompuan yg menggedik kt syah 2..dye still budak skolah lgi,mentah n still nk njoy x abes2..klu skolah bgus,otak pndai..tpi akal xde..mne ltak gk hrga dri dye as pompuan??..ak mls nk komen lebih2 pasl mslh korg..cuma ak rase la..bila org laki dh backup pompuan lain dri awek dye sdri yg dye dh kapel n knal betaun2
..aku rase mcm cinta 2 dah pudar dlm dri dye..maybe dye x sedar ape yg jadi kt dri dye..mcm yg dye ckp..dye perlukan masa..tapi dye still cari ko lagi..2 bukan nk elokkan keadaan..2 lgi keruhkna keadaan aku ase...

So..conclusion dye senang je bgi aku pah..ko kuatkn smngat ko...
ko tinggalkn dye..lupakan dye..mulakan idup baru..klu dri dlu dye mintak bgi mase...kli ni ko bgi la dye mase pkir spnjg idup dye...tpi ingt!!!! ko jgn cari dye n jgn pedulikan dye...kadang2 kita ni sbg pompuan kna jga maruah gk beb!!! jgn tehegeh2 kt laki yg xnk kt kita..jual mahal 2 mmg aset bgi org pompuan,tpi bepada2..jgn lebeh2..

Klu ko bejaya bwt sume bnde ni..n syah akan befikir jugak 1 ari nnti..dye bukan bodoh,dye laki2 baik..org pandai2..family baik2..dye xkn sia2kan permata depan mata dye..insyaallah,klu dye syg ko..dye akn bwt pilihan yg tepat klu sampai mase nnti dye dtg cri ko balik..dlm mase korg bepisah..ko pn blh bwt pilihan lain..xde org halang ko..jgn pedulikan syah time 2..ko kna sparekn ati ko kt org lain jugak..ko kna njoy beb dgn life ko skrg,kita muda lagi wehh..percaya kt jodoh..klu allah dhtentukan jodoh korg,xkn lari kemana jugak..even adam ngan hawa cth terbaik..hujung dunia dorang dipisahkan,tapi jodoh dorang kuat..allah temukan jugak dorang..

walaupon aku batu2 apikan ko..tapi ak pkir jugak bruk baik prsaan korg berdua..korg dh lame knl..sbbkn org ketiga je korang retak sket..korang 2 kna di bagi mase je sebenanye..ingt pah!!! dalam tempoh korang bepisah..jgn ulang balik mcm dlu2..ckp kat syah elok2..dye xnk lepas ko care baik..ko bwt cara keras..ape2 pn skrg terpulang kt dri ko..ak ase ni je nasihat ak leh bgi kt ko ok???

"Alah nun..kate xnk cter masalah dlm ni.."
"weh ko diam r..dh tgn aku je menaip x brenti2..nk bwt cane!!"
"Alahh..bela r ko..ckp xlh pakai..wahahaha"
"weh ko ni..mmg dasar setan an?? ak bimbang kt mmber aku je.."
"Ceh..bajet ati suci!!"
"Celaka ko..b***8%&$#@%36Uihu......."
"Hah! tengok2..mencarut!! warhahahaha"

sudahnye aku diam je la..alamak..ade lgi la crita pasl mmber aku..tapi mcm dh pnjg je..arhhh..xde mud dh la...tgh2 sudy pn leh lyn blog lgi...

~A=d=i=O=s~

7 comments:

afifahramli said...

bagus nasihat mg ni..

good job!!

^_^

Saniah said...

haha..pipah suke aje...:)

afifahramli said...

of course.. haha

Aii~NoOn said...

kan pipah kan..
sokong lah kaum pompuan kita
yg teraniaya ni..

saniah terharu x abes2..

bakal dpt award aku nnti..
kui3..
x mintak bnyk..adiah besday nni bgi besar lgi..kehkehkeh~~

ALIVE said...

adoi~ yeah hidup wanita.. no woman no cry.. kih3

Aii~NoOn said...

woih zaza..terbalik la..

kui..kui..kui..

sptotnye..no men no cry la..

afifahramli said...

zaza pening tu..
haha